Mindful in Beweging

Mindful in Beweging

In de training “Mindful in Beweging” word sport samengesmolten met technieken vanuit Mindfulness en andere psychologische principes. Sport is er over het algemeen op gericht het lichaam te versterken. Mindfulness is er vooral op gericht de geest te versterken. Door beide elementen samen te voegen worden de effecten vergroot en ontstaat er een verbeterde communicatie tussen lichaam en geest.

Je kunt je misschien voorstellen dat door beweging te combineren met succesvolle toepassingen vanuit de psychologie en Mindfulness, je fysiek en mentaal krachtig wordt. Je wordt opmerkzamer in wat jou beweegt en beïnvloed, je ontwikkelt compassie en acceptatie voor jezelf en het helpt je om haalbare doelen te stellen. Het vergroot je inzicht en bewustzijn waardoor de kwaliteit van je activiteiten en leven verbeteren en het makkelijker wordt om je leven in balans te krijgen en te houden.

De training Mindful in Beweging bestaat uit 6 inspirerende groepsbijeenkomsten die afwisselend in de counselingpraktijk en de openlucht worden gehouden. De training is praktisch van aard waardoor je het geleerde snel in de praktijk kunt brengen.

De training is voor alle leeftijden en voor elk sportniveau geschikt.

 

Contact

Je kunt voor meer informatie de website: www.rkcounseling.nl raadplegen of contact opnemen met Richard Koster via e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. , of telefoonnummer: 06-25216327.

 

Wil je alvast even oefenen?

Voordat je met je work-out begint neem je even een moment voor jezelf om deze oefening te doen.

  • Nodig jezelf uit om je aandacht te richten op je lichaam. Voel hoe je voeten contact maken met de grond, je billen met de stoel of het kussen. Voel hoe je kleding aan voelt. Merk alle sensaties op die je in en op je lichaam ervaart . Of de sensaties nu prettig, neutraal of vervelend zijn, accepteer wat je ervaart. Probeer niets te veranderen.
  • Word je bewust van je gedachten, wat denk je nu op dit moment. Wat de gedachte ook is, observeer het alleen.
  • Word je bewust van alle emoties en gevoelens die in je omgaan. Probeer ze niet te sturen of weg te duwen of vast te pakken. Accepteer ze zoals ze zijn op dit moment.
  • Waar in je lichaam kun je de emoties voelen?
  • Concentreer je nu op je ademhaling. Daar waar jij de ademhaling het beste voelt. Bijvoorbeeld bij het op en neer gaan van je buik of borst of misschien voel jij de adem beter bij je neus of mond. Volg je ademhaling rustig van moment tot moment voor een aantal minuten.
  • Maak nu even contact met het doel waarom je wilde sporten. Wat was je motivatie? Was het om sterker te worden, sneller, slanker, steviger of juist fitter of misschien om de opbouw van sociale contacten of moest je wat energie kwijt?
  • Wat je doel ook is, zie nu voor je dat je je doelen hebt gehaald. Dat je inspanning de gewenste resultaat heeft opgeleverd. Welke emoties horen daarbij en welke gedachten?
  • Vervolgens richt je nu weer je aandacht op je hele lichaam. Van je kruin tot je tenen, ben je bewust van je lichaam en vul het met adem. Wees je bewust dat je een ademend wezen bent.
  • Zodra je er aan toe bent start je je work-out. Probeer tijdens het sporten bewust te voelen welke spieren je gebruikt en wat je nog meer allemaal kunt voelen. Als je bijvoorbeeld hardloopt, voel dan je voeten in je schoenen. Voel hoe het ene been zich uitstrekt, terwijl je andere been buigt.
  • Aan het einde van de training concentreer je je nogmaals op je ademhaling en scan je je lichaam nog eens.

 

Succes!

 

 

Testimonials

  • November 2018

    Author Richard Koster

    Een hele praktische cursus die goed in te passen is in het dagelijks leven. Je leert veel verschillende meditatie technieken die makkelijk uit te voeren zijn. Ook krijg je veel achtergrond informatie die duidelijk maakt waarom je op een bepaalde manier reageert. Een echte aanrader waar je veel aan hebt met zeer deskundige begeleiding.

    A.S.

  • Februari 2017

    Author Richard Koster

    Richard heeft mij weer laten geloven in mijn kwaliteiten en mogelijkheden. Ik focus me nu niet meer op de dingen die ik niet heb of mis.

    B.W.

  • November 2018

    Author Richard Koster

    Mindful Parenting: een aanrader voor elke ouder die bewust of onbewust verstrikt raakt in relatie met je kind, jezelf en je directe omgeving. Het heeft mijn dagelijks leven in positieve zin verrijkt.

    J. U.

  • Juli 2015

    Author Richard Koster

    Ontspanning, Energie en Inzicht avonden....Een absolute aanrader!
    R.P.

  • Augustus 2014

    Author Richard Koster

    Bedankt voor de professionele hulp bij het begeleiden van onzekere leerlingen.
    P.A.

  • November 2018

    Author Richard Koster

    De cursus Mindful Parenting heb ik als leerzaam en inzichtgevend ervaren. Ik merkte dat ik continu druk was met van alles, behalve met wat echt telt. Het “stilstaan” bij mijn gevoelens en gedachten heeft mij gebracht dat ik nu bewust ben wat voor mij belangrijk is en hoe ik beter voor mezelf en mijn gezin kan zorgen. Ontzettend bedankt!

    T van S

  • Juni 2015

    Author Richard Koster

    Richard heeft een positieve, realistische kijk op het leven en is daarmee uitstekend in staat om ondersteuning te bieden op verschillende gebieden waarop men vast kan lopen. Zeer Praktisch en bruikbaar!
    O.G.

  • Januari 2016

    Author Richard Koster

    Geweldige trainer! Heb de Power Buddha gedaan. Om je ultieme kracht in jezelf te ondekken. Geweldige training. Helemaal opgeladen en tot rust gekomen. Ik ben nu bewust van mijn eigen kracht die in mij zit. The sky is the limit and beyond!

    D.J.

     

  • April 2016

    Author Richard Koster

    Richard is een fijne, uiterst vriendelijke persoonlijkheid die snel knelpunten in kaart kan brengen. Tevens zijn de "gereedschappen" om met die knelpunten aan de slag te gaan kundig en zeer van waarden. Een veilige plek om te kunnen helen als mens.

    R.B.

  • Februari 2016

    Author Richard Koster

    Ik voelde mij snel op mijn gemak, in de praktijk hangt een goede sfeer. Het was een bijzonder prettig en flexibel programma. Het goede gevoel wil ik vast houden.

    M.S.

  • Oktober 2016

    Author Richard Koster

    Ik heb een goede op maat gesneden therapie gevolgd waardoor ik het al snel weer zelf aankon. Richard is inlevend, deskundig en eerlijk. Hij houdt je niet onnodig aan het lijntje.

    A.S.

  • November 2018

    Author Richard Koster

    De cursus heeft mij nieuwe inzichten gegeven om mijn dagelijks leven met meer geduld, zonder oordelen en met vertrouwen te beleven. Dit heeft mij veel rust gebracht.

    D.K.

     

  • Februari 2017

    Author Richard Koster

    Richard is een zeer kundige gesprekspartner die de vinger op de zere plek legt, die zinvolle handvatten geeft om hiermee aan het werk te gaan. Dank voor je nuttige inbreng.

    M.S.

Contact

  • Violenstraat 61 
  • 1782 KB Den Helder
  • kvk 53676122
  • M. +31 (0)6 – 25 21 63 27
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.